Általános szerződési feltételek
Jelen dokumentum nem kerül iktatásra, kizárólag elektronikus formában kerül megkötésre, nem
minősül írásbeli szerződésnek, magyar nyelven íródik, magatartási kódexre nem utal. A webshop
működésével, megrendelési és szállítási folyamatával kapcsolatosan felmerülő kérdések esetén a
megadott elérhetőségeinken kaphat felvilágosítást.
A jelen ÁSZF hatálya a Szolgáltató weblapján http://www.furdokadgyar.hu történő jogviszonyokra
terjed ki. Jelen ÁSZF folyamatosan elérhető a következő weboldalról:
http://www.furdokadgyar.hu/aszf.
1. A Szolgáltató adatai:
Név: Niagara 2003 Kft.
Székhely: 6726 Szeged, Fő fasor 129.
Cégjegyzékszám: 06-09-006785
Adószám: 11982087-2-06
Képviselő: Borbola Imre
Telefonszám: +36-30/99-56-022, 30/528-33-61
Üzleti tevékenység helye: 6721 Szeged, Brüsszeli krt. 20.
A szolgáltató elektronikus levelezési címe: szeged@furdokadgyar.hu
Honlap: https://www.furdokadgyar.hu
Bejegyző bíróság: Szegedi Törvényszék Cégbírósága
A szerződés nyelve: magyar
2. Vonatkozó jogszabályok:
2.1. A fent meghatározott internet címen elérhető webhelyet (a továbbiakban: webhely) üzemeltető
Szolgáltató Magyarországról nyújtja szolgáltatását, a webhelyen nyújtott szolgáltatás
Magyarországra irányul.
2.2. A szerződésre a magyar jog előírásai az irányadók és különösen az alábbi jogszabályok
vonatkoznak:
- 1997. évi CLV. törvény a fogyasztóvédelemről,
- 2001. évi CVIII. törvény az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs
társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről,
- 2013. évi V. törvény a Polgári Törvénykönyvről,
- 151/2003. (IX.22.) kormányrendelet az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező
jótállásról,
- 45/2014. (II.26.) kormányrendelet a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes
szabályairól,
- 19/2014. (IV.29.) NGM rendelet a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott
dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól,
- 1997. évi LXXVI. törvény a szerzői jogról,
- 2011. évi CXX. törvény az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról,
Az EURÓPAI PARLAMENT és a TANÁCS (EU) 2018/302 rendelete (2018. február 28.) a belső
piacon belül a vevő állampolgársága, lakóhelye vagy letelepedési helye alapján történő indokolatlan
területi alapú tartalomkorlátozással és a megkülönböztetés egyéb formáival szembeni fellépésről,
valamint a 2006/2004/EK és az (EU) 2017/2394 rendelet, továbbá a 2009/22/EK irányelv
módosításáról.
Az EURÓPAI PARLAMENT és a TANÁCS (EU) 2016/679 rendelete (2016. április 27.) a
természetes személyeknek a személyes adatok kezelése tekintetében történő védelméről és az ilyen
adatok szabad áramlásáról, valamint a 95/46/EK rendelet hatályon kívül helyezéséről (általános
adatvédelmi rendelet).
2.3. A szerződés és a szerződéskötés – így a megrendelés és a visszaigazolás, valamint a
megrendelés elfogadásának – nyelve magyar.
3. Általános tudnivalók, a felek közötti szerződés létrejötte:
3.1. Jelen általános szerződési és felhasználói feltételek (a továbbiakban: szerződési feltételek) a
webhelyen elérhető szolgáltatásokra, a webáruház szolgáltatásaira, a webáruházban megrendelhető
termékek adásvételére, illetve a webhelyen elérhetővé tett információkra vonatkoznak.
3.2. A Megrendelő a megrendelés véglegesítése előtt köteles megismerni a jelen ÁSZF
rendelkezéseit. A webáruházon keresztül történő vásárlással a Megrendelő elfogadja a jelen ÁSZF
rendelkezéseit, és az ÁSZF maradéktalanul a Megrendelő és a Szolgáltató között létrejövő
szerződés részét képezi.
4. Alapvető rendelkezések:
4.1. Az ÁSZF hatálya, elfogadása
Az ÁSZF a weboldalon történő nyilvánosságra hozataltól hatályos és annak Szolgáltató általi
visszavonásáig, illetve az ÁSZF következő módosításáig érvényes.
5. Regisztráció és vásárlás:
5.1. A weboldal tartalma – mind a böngészés, mind a vásárlás – regisztráció nélkül elérhető bárki
számára. A webáruházban történő vásárlás elektronikus úton, a weboldalon keresztül leadott
megrendeléssel lehetséges, a jelen ÁSZF-ben meghatározott módon.
5.2. Szolgáltató a Megrendelő vételi ajánlatát köteles e-mailben visszaigazolni. Amennyiben e
visszaigazolás nem érkezik meg, a Megrendelő mentesül az ajánlati kötöttség, illetve bárminemű
szerződési kötelezettség alól. Szolgáltató a nem visszaigazolt terméket kiszállíttatni nem köteles.
5.3. A rendeléssel kapcsolatos értesítések a következők:
A weboldalon történt megrendelést követően a rendszer gépi visszaigazolást küld a Megrendelőnek,
mely tartalmazza az adott rendelésben megadott vevői és termék adatokat. A visszaigazolással a
Szolgáltató és a Megrendelő között létrejön a megállapodás.
5.4. Érvényes rendelést a számlázási és szállítási adatainak megadásával adhat fel a Megrendelő. A
Megrendelő köteles olyan szállítási címet megadni, amelyen az árut képes átvenni.
5.5. Megrendeléskor a Megrendelő kosarába helyezheti a kívánt termékeket, valamint itt választhat
fizetési és szállítási módot.
5.6. A weboldalon a termékek vételára magyar forintban kerül feltüntetésre, amely tartalmazza a
törvényben rögzített általános forgalmi adó (ÁFA) értékét. A termékek vételára nem tartalmazza a
kiszállítás költséget.
5.7. A weboldalon szereplő árak visszavonásig érvényesek és tájékoztató jellegűek.
5.8. A Szolgáltató fenntartja magának a jogot bármely számítási, szerkesztési, illetve nyilvánvaló
tévedés miatti árváltoztatásra vagy egyéb módosításra. A Szolgáltató az árak megváltoztatásának
jogát fenntartja azzal, hogy a módosítás a weboldalon való megjelenéssel egyidejűleg lép hatályba,
a már megrendelt termékekre nem vonatkozik.
5.9. A Szolgáltató törekszik arra, hogy az áruellátás folyamatos legyen, de átmeneti készlethiány
előfordulhat, ezt a megrendelés visszaigazolásakor jelzi.
5.10. A Szolgáltatót a Megrendelő által tévesen és/vagy pontatlanul megadott adatokra
visszavezethető szállítási és egyéb problémáért, hibáért semminemű felelősség nem terheli, a hibás
rendelésből adódó többletköltségeket a Megrendelőre átháríthatja.
5.11. A weboldalon használt termékfotók illusztrációként szerepelnek. A műszaki változtatások
jogát fenntartjuk. Minden méret tájékoztató jellegű.
5.12. Ha a Megrendelőnek az áruval kapcsolatos kérdése merülne fel, a Szolgáltató weblapján
feltüntetett elérhetőségén megválaszolják kérdéseit.
5.13. A Megrendelő személyesen, a Szolgáltató bemutatószalonjában is megvásárolhatja
Szolgáltató termékeit a weblapon feltüntetett címen.
5.14. A Szolgáltató telefonon nem fogad el megrendelést.
6. Fizetési feltételek
6.1. Webáruházi megrendelés leadásakor a Megrendelő az alábbi opciók közül választhat:
„Személyes átvétel”, akkor az alábbi fizetési feltételeket választhatja:
készpénzben a termék átvételekor,
bankkártyával a termék átvételekor,
előre utalással díjbekérő alapján (az átutaláskor a Felhasználó köteles a díjbekérő sorszámát
minden esetben beírni a megjegyzés rovatba! A megrendelt terméket/termékeket a Megrendelő az
átutalt összeg Szolgáltató bankszámlájára történő beérkezése után veheti át.)
„Házhoz szállítással”, akkor az alábbi fizetési feltételeket választhatja:
készpénzzel a termék átvételekor, megrendeléskor % előleg megfizetésével,
előre utalással díjbekérő alapján (az átutaláskor a Felhasználó köteles a díjbekérő sorszámát
minden esetben beírni a megjegyzés rovatba! A megrendelt terméket/termékeket a Szolgáltató az
átutalt összeg bankszámlára történő beérkezése után adja át szállításra.)
6.2. Számla kiállítása:
A Szolgáltató számlát állít ki a Megrendelő vásárlásáról és a számlát vagy személyesen adja át a
Megrendelő részére vagy elektronikus levélben küldi meg.
7. Termékek átvétele, szállítási feltételek:
7.1. A Megrendelő az alábbi módókon veheti át az árut: személyesen, vagy a Szolgáltatóval
szerződött fuvarozó szállítási vagy MPL kézbesítése útján.
Személyes átvétel a Szolgáltató telephelyén történik, nyitvatartási időben, előre leadott rendelés
alapján:
- 6791 Szeged, Subasa dűlő 2. szám alatt, hétköznap 7-15 óra között
vagy
- 6721 Szeged, Brüsszeli krt. 20. szám alatti bemutató szalonban előre leadott rendelés esetén
nyitvatartási időben hétköznap 9-17 óra között, valamint szombaton 9-12 óra között.
Fuvarozócéggel történő szállítás esetén:
- minden termékünk esetében egyedi szállítási díj kerül kiszámításra. A szállítási költség a
választott termék méretétől, súlyától és a kiszállítási távolságtól függ.
Magyar Postával történő szállítás esetén – 335/2012.(XII.4.) Korm. rendelet alapján max. 40 kg-ig:
- háznál történő kézbesítés esetén: 0-10 kg-ig bruttó 1990 Ft/db.
- háznál történő kézbesítés esetén: 10-20 kg-ig bruttó 2990 Ft/db.
- háznál történő kézbesítés esetén: 20-40 kg-ig bruttó 5990 Ft/db.
7.2. Szállításra csak Magyarország területén belül van lehetőség. Szállítás előtt a Megrendelővel
minden esetben szállítási időpont egyeztetés történik.
7.3. A Megrendelő a kiszállítás időpontjában a terméket köteles ellenőrizni és hiánytalan teljesítés
esetén az átvételi elismervényt aláírni. Ezt követően hiányosságokra, terméksérülésekre vonatkozó
reklamációt a Szolgáltatónak nem áll módjában elfogadni.
7.4. A teljes vételár kifizetéséig az áru a Szolgáltató tulajdonában marad.
8. Elállás joga, módja, következményei
8.1. A Megrendelő a szerződéstől 14 (tizennégy) napon belül indokolás nélkül elállhat. A
Megrendelő nem gyakorolhatja az elállás jogát az alábbi esetekben:
olyan áru értékesítése esetében, melyek előre nem gyártott termék, hanem a Megrendelő kifejezett
kérésére, utasítása alapján, személyre szabottan egyedileg készülnek, kerülnek legyártásra pl. színes
termékek, egyedi méretre gyártott termékek, vagy amely természeténél fogva nem szolgáltatható
vissza.
8.2. Az elállást határidőben érvényesítettnek kell tekinteni, ha a Megrendelő a nyilatkozatát az
elállási időszak lejárta előtt a Szolgáltatónak minden kétséget kizáróan igazolható módon megküldi.
Az elállási nyilatkozat megküldése legkésőbb az elállási időszak utolsó napján lehetséges minden
kétséget kizáróan igazolható módon a Szolgáltató részére.
8.3. Abban a nem várt esetben, ha a Megrendelő az elállási időszakon belül, minden kétséget
kizáróan igazolható módon nem küldi meg elállási nyilatkozatát a Szolgáltatónak, úgy minősül,
hogy a Megrendelő nem teljesítette az elállási jog gyakorlásához szükséges feltételeket, ezért a
szerződés nem kerül felbontásra a Felek között.
8.4. Az Ügyfél a terméket köteles saját költségén a számlával és szállítólevéllel együtt visszajuttatni
Szolgáltató címére, melynek fejében a Szolgáltató köteles az Ügyfél által kifizetett összeget
haladéktalanul, de legkésőbb az elállásról való tudomásszerzéstől számított 14 (tizennégy) napon
belül visszatéríteni.
8.5. A Szolgáltató a visszatérítendő összeget mindaddig visszatarthatja, amíg a Megrendelő a
terméket vissza nem szolgáltatta, vagy kétséget kizáróan nem igazolta annak visszaküldését.
8.6. Amennyiben a Megrendelő az elállási időszak alatt eláll a szerződéstől, a Szolgáltató a
szerződés alapján kifizetett minden összeget visszatérít a Megrendelő részére az elállási nyilatkozat
Szolgáltató általi átvételét követő 14 (tizennégy) napon belül, miután minden érintett terméket
maradéktalanul és sértetlenül visszaszolgáltatott a Szolgáltató részére.
8.7. A vételár visszatérítése nem vonatkozik a csomagolási, valamint a szállítási költségekre. Az áru
visszaküldésével kapcsolatos költséget a Megrendelő viseli.
8.8. A Szolgáltató kizárólag sérülésmentes, hiánytalan csomagolású termék visszaszolgáltatása
esetén köteles a teljes vételárat a Megrendelő részére megtéríteni. A csomagolás sérüléséből adódó
károk és költségek a Megrendelőt terhelik. A Szolgáltató jogosult a termék nem rendeltetésszerű
használatából eredő kárának megtérítését követelni a Megrendelőtől.
9. Kellékszavatosság, termékszavatosság
9.1. A kellékszavatosságra és termékszavatosságra a 2013. évi V. törvény a Polgári
Törvénykönyvről foglalt mindenkor hatályos rendelkezései az irányadóak.
9.2. Amennyiben a kiszállított áru láthatóan anyag– vagy gyártási hibás (ide tartoznak a szállításkor
keletkezett sérülések is), a Megrendelő az ilyen jellegű hibákat késedelem nélkül közölni köteles a
Szolgáltatóval. A Megrendelő a kellékszavatossági jog érvényesítése esetén kérhet
kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül a Megrendelő által választott igény
teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest
aránytalan többletköltséggel járna.
9.3. A Szolgáltatónak jogában áll a vásárolt termékkel kapcsolatos jelzett hibát felülvizsgálni, és
abban az esetben, ha a hiba a nem rendeltetésszerű használatra vezethető vissza, a javítási költség a
Megrendelőt terheli.
9.4. A szavatossági idő a teljesítés időpontjától számított kettő év. A szavatosságra vonatkozó igény
csak Magyarország határain belül üzembe helyezett termékkel kapcsolatosan érvényesíthető.
10. Jótállás
A Megrendelő és a Szolgáltató között kötött szerződések esetén a Polgári Törvénykönyv szerinti,
- a szerződés teljesítéséért vállalt jótállás, amelyet a vállalkozás a szerződés megfelelő
teljesítéséért a jogszabályi kötelezettségén túlmenően vagy annak hiányában önként
vállal, valamint
- a jogszabályon alapuló kötelező jótállás
A jótállási igény a jótállás időtartama alatt érvényesíthető, a jótállás időtartama a 151/2003. (IX.
22.) Korm. rendelet szerint:
10 000 forintot elérő, de 250 000 forintot meg nem haladó eladási ár esetén két év,
250 000 forint eladási ár felett három év.
A Niagara 2003 Kft. által forgalmazott termékek jótállását a gyártó, illetve annak
magyarországi importőrei biztosítják.
10. Adatvédelem
A weboldal adatkezelési tájékoztatója elérhető a következő oldalon:
https://www.furdokadgyar.hu
11. Panaszügyintézés és Jogérvényesítési lehetőségek:
A Megrendelő a termékkel vagy az Szolgáltató tevékenységével kapcsolatos fogyasztói
kifogásait az alábbi elérhetőségeken terjesztheti elő:
Telefon: +36-30/99-56-022, +36-30/528-33-61
Internet cím: https://www.furdokadgyar.hu/
E-mail: szeged@furdokadgyar.hu
Írásban postai úton: Niagara 2003 Kft- 6726 Szeged, Fő fasor 129.
A fogyasztó szóban vagy írásban közölheti a vállalkozással a panaszát, amely a
vállalkozásnak, illetve a vállalkozás érdekében vagy javára eljáró személynek a termék
fogyasztók részére történő forgalmazásával, illetve értékesítésével közvetlen kapcsolatban
álló magatartására, tevékenységére vagy mulasztására vonatkozik.
A szóbeli panaszt a vállalkozás köteles azonnal megvizsgálni, és szükség szerint
orvosolni. Ha a Megrendelő a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali
kivizsgálása nem lehetséges, a vállalkozás a panaszról és az azzal kapcsolatos
álláspontjáról haladéktalanul köteles jegyzőkönyvet felvenni, és annak egy másolati
példányát a fogyasztónak átadni. Telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési
szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a Megrendelőnek legkésőbb
30 napon belül - az írásbeli panaszra adott válaszra vonatkozó előírásoknak megfelelően -
az érdemi válasszal egyidejűleg megküldeni. Egyebekben pedig az írásbeli panaszra
vonatkozóan az alábbiak szerint köteles eljárni. Az írásbeli panaszt a vállalkozás - ha az
Európai Unió közvetlenül alkalmazandó jogi aktusa eltérően nem rendelkezik - a
beérkezését követően harminc napon belül köteles írásban érdemben megválaszolni és
intézkedni annak közlése iránt. Ennél rövidebb határidőt jogszabály, hosszabb határidőt
törvény állapíthat meg. A panaszt elutasító álláspontját a vállalkozás indokolni köteles. A
telefonon vagy elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panaszt
a vállalkozás köteles egyedi azonosítószámmal ellátni.
A panaszról felvett jegyzőkönyvnek tartalmaznia kell az alábbiakat:
1. a Megrendelő neve, lakcíme,
2. a panasz előterjesztésének helye, ideje, módja,
3. a Megrendelő panaszának részletes leírása, a Megrendelő által bemutatott iratok,
dokumentumok és egyéb bizonyítékok jegyzéke,
4. a Szolgáltató nyilatkozata a Megrendelő panaszával kapcsolatos álláspontjáról,
amennyiben a panasz azonnali kivizsgálása lehetséges,
5. a jegyzőkönyvet felvevő személy és - telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési
szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz kivételével - a Megrendelő aláírása,
6. a jegyzőkönyv felvételének helye, ideje,
7. telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt
szóbeli panasz esetén a panasz egyedi azonosítószáma.
A Szolgáltató a panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát öt évig
köteles megőrizni, és azt az ellenőrző hatóságoknak kérésükre bemutatni.
A panasz elutasítása esetén a Szolgáltató köteles a Megrendelőt írásban tájékoztatni
arról, hogy panaszával - annak jellege szerint - mely hatóság vagy békéltető testület
eljárását kezdeményezheti. A tájékoztatásnak tartalmaznia kell továbbá az illetékes
hatóság, illetve a fogyasztó lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti békéltető testület
székhelyét, telefonos és internetes elérhetőségét, valamint levelezési címét. A
tájékoztatásnak arra is ki kell terjednie, hogy a vállalkozás a fogyasztói jogvita rendezése
érdekében igénybe veszi-e a békéltető testületi eljárást.
Amennyiben a Szolgáltató és a Megrendelő között esetlegesen fennálló fogyasztói jogvita
a tárgyalások során nem rendeződik, az alábbi jogérvényesítési lehetőségek állnak nyitva
a Megrendelő számára:
Panasztétel a fogyasztóvédelmi hatóságoknál. Amennyiben a Megrendelő fogyasztói
jogainak megsértését észleli, jogosult panasszal fordulni a lakóhelye szerint illetékes
fogyasztóvédelmi hatósághoz. A panasz elbírálását követően a hatóság dönt a
fogyasztóvédelmi eljárás lefolytatásáról. A fogyasztóvédelmi elsőfokú hatósági
feladatokat a fogyasztó lakóhelye szerint illetékes járási hivatalok látják el, ezek listája
itt található: http://www.kormanyhivatal.hu/hu
Bírósági eljárás: A Megrendelő jogosult a fogyasztói jogvitából származó
követelésének bíróság előtti érvényesítésére polgári eljárás keretében a Polgári
Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, valamint a Polgári Perrendtartásról szóló
2016. évi CXXX. törvény rendelkezései szerint. Tájékoztatjuk, hogy Ön velünk szemben
fogyasztói panasszal élhet. Amennyiben az Ön fogyasztói panaszát elutasítjuk, úgy Ön
jogosult az Ön lakóhelye vagy tartózkodási helye szerint illetékes Békéltető
Testülethez is fordulni: a békéltető testület eljárása megindításának feltétele, hogy a
Megrendelő az érintett vállalkozással közvetlenül megkísérelje a vitás ügy rendezését.
Az eljárásra - a Megrendelő erre irányuló kérelme alapján - az illetékes testület helyett a
Megrendelő kérelmében megjelölt békéltető testület illetékes.
A Szolgáltatót a békéltető testületi eljárásban együttműködési kötelezettség terheli. Ennek
keretében fennáll a Szolgáltatóknak a békéltető testület felhívására történő válaszirat
megküldési kötelezettsége, továbbá kötelezettségként kerül rögzítésre a békéltető testület
előtti megjelenési kötelezettség („meghallgatáson egyezség létrehozatalára feljogosított
személy részvételének biztosítása”). Amennyiben a Szolgáltató székhelye vagy telephelye
nem a területileg illetékes békéltető testületet működtető kamara szerinti megyébe van
bejegyezve, a vállalkozás együttműködési kötelezettsége a fogyasztó igényének
megfelelő írásbeli egyezségkötés lehetőségének felajánlására terjed ki.
A fenti együttműködési kötelezettség megszegése esetén a fogyasztóvédelmi hatóság
rendelkezik hatáskörrel, amely alapján a jogszabályváltozás következtében a
vállalkozások jogsértő magatartása esetén kötelező bírságkiszabás alkalmazandó,
bírságtól való eltekintésre nincs lehetőség. A fogyasztóvédelemről szóló törvény mellett
módosításra került a kis- és középvállalkozásokról szóló törvény vonatkozó rendelkezése
is, így a kis- és középvállalkozások esetén sem mellőzhető majd a bírság kiszabása.
A békéltető testület hatáskörébe tartozik a fogyasztói jogvita bírósági eljáráson kívüli
rendezése. A békéltető testület feladata, hogy megkísérelje a fogyasztói jogvita rendezése
céljából egyezség létrehozását a felek között, ennek eredménytelensége esetén az
ügyben döntést hoz a fogyasztói jogok egyszerű, gyors, hatékony és költségkímélő
érvényesítésének biztosítása érdekében. A békéltető testület a fogyasztó vagy a
vállalkozás kérésére tanácsot ad a fogyasztót megillető jogokkal és a fogyasztót terhelő
kötelezettségekkel kapcsolatban.
A békéltető testület eljárása a fogyasztó kérelmére indul. A kérelmet a békéltető testület
elnökéhez kell írásban benyújtani: az írásbeliség követelményének levél, távirat, távgépíró
vagy telefax útján, továbbá bármely egyéb olyan eszközzel is eleget lehet tenni, amely a
címzett számára lehetővé teszi a neki címzett adatoknak az adat céljának megfelelő ideig
történő tartós tárolását, és a tárolt adatok változatlan formában és tartalommal történő
megjelenítését.
A kérelemnek tartalmaznia kell,
a. a Megrendelő nevét, lakóhelyét vagy tartózkodási helyét,
b. a fogyasztói jogvitával érintett Szolgáltató nevét, székhelyét vagy érintett telephelyét,
c. ha a fogyasztó az illetékességet az illetékes békéltető testület helyett kérelmezett
testület megjelölését,
d. a Megrendelő álláspontjának rövid leírását, az azt alátámasztó tényeket és azok
bizonyítékait,
e. a Megrendelő nyilatkozatát arról, hogy a fogyasztó az érintett Szolgáltatóval közvetlenül
megkísérelte a vitás ügy rendezését
f. a Megrendelő nyilatkozatát arra nézve, hogy az ügyben más békéltető testület eljárását
nem kezdeményezte, közvetítői eljárás nem indult, keresetlevél beadására, illetve fizetési
meghagyás kibocsátása iránti kérelem-előterjesztésére nem került sor
g. a testület döntésére irányuló indítványt,
h. a Megrendelő aláírását.
A kérelemhez csatolni kell azt az okiratot, illetve annak másolatát (kivonatát), amelynek
tartalmára a Megrendelő bizonyítékként hivatkozik, így különösen a Szolgáltató írásbeli
nyilatkozatát a panasz elutasításáról, ennek hiányában a Megrendelő rendelkezésére álló
egyéb írásos bizonyítékot az előírt egyeztetés megkísérléséről. Ha a Megrendelő
meghatalmazott útján jár el, a kérelemhez csatolni kell a meghatalmazást.
A Békéltető Testületekről bővebb információ érhető el: http://www.bekeltetes.hu
A területileg illetékes Békéltető Testületekről bővebb információ érhető el:
http://www.bekeltetes.hu/index.php?id=testuletek
Az egyes területileg illetékes Békéltető Testületek elérhetőségei:
Baranya Megyei Békéltető Testület
Cím: 7625 Pécs, Majorossy I. u. 36.
Telefonszám: 06-72-507-154
Fax: 06-72-507-152
E-mail: abeck@pbkik.hu ; mbonyar@pbkik.hu
Bács-Kiskun Megyei Békéltető Testület
Cím: 6000 Kecskemét, Árpád krt. 4.
Telefonszám: 06-76-501-500; 06-76-501-525, 06-76-501-523
Fax: 06-76-501-538
E-mail: bekeltetes@bacsbekeltetes.hu ; mariann.matyus@bkmkik.hu
Honlap: www.bacsbekeltetes.hu
Békés Megyei Békéltető Testület
Cím: 5600 Békéscsaba, Penza ltp. 5.
Telefonszám: 06-66-324-976
Fax: 06-66-324-976
E-mail: eva.toth@bmkik.hu
Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Békéltető Testület
Cím: 3525 Miskolc, Szentpáli u. 1.
Telefonszám:06-46-501-091;06-46-501-870
Fax: 06-46-501-099
E-mail: kalna.zsuzsa@bokik.hu
Budapesti Békéltető Testület
Cím: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99. III. em. 310.
Telefonszám: 06-1-488-2131
Fax: 06-1-488-2186
E-mail: bekelteto.testulet@bkik.hu
Csongrád Megyei Békéltető Testület
Cím: 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12.
Telefonszám: 06-62-554-250/118
Fax: 06-62-426-149
E-mail: bekelteto.testulet@csmkik.hu
Fejér Megyei Békéltető Testület
Cím: 8000 Székesfehérvár, Hosszúsétatér 4-6.
Telefonszám:06-22-510-310
Fax: 06-22-510-312
E-mail: fmkik@fmkik.hu
Győr-Moson-Sopron Megyei Békéltető Testület
Cím: 9021 Győr, Szent István út 10/a.
Telefonszám: 06-96-520-217
Fax: 06-96-520-218
E-mail: bekeltetotestulet@gymskik.hu
Hajdú-Bihar Megyei Békéltető Testület
Cím: 4025 Debrecen, Vörösmarty u. 13-15.
Telefonszám: 06-52-500-710
Fax: 06-52-500-720
E-mail: korosi.vanda@hbkik.hu
Heves Megyei Békéltető Testület
Cím: 3300 Eger, Faiskola út 15.
Telefonszám: 06-36-429-612
Fax: 06-36-323-615
E-mail: hkik@hkik.hu
Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Békéltető Testület
Cím: 5000 Szolnok, Verseghy park 8. III. emelet 305-306.
Telefonszám: 06-56-510-621, 06-20-373-2570
Fax: 06-56-510-628
E-mail: bekeltetotestulet@jnszmkik.hu
Komárom-Esztergom Megyei Békéltető Testület
Cím: 2800 Tatabánya, Fő tér 36.
Telefonszám: 06-34-513-027
Fax: 06-34-316-259
E-mail: szilvi@kemkik.hu
Nógrád Megyei Békéltető Testület
Cím: 3100 Salgótarján, Alkotmány út 9/A.
Telefonszám: 06-32-520-860
Fax: 06-32-520-862
E-mail: nkik@nkik.hu
Pest Megyei Békéltető Testület
Cím: 1119 Budapest, Etele út 59-61. II. emelet 240.
Levelezési cím: 1364 Budapest, Pf.: 81
Telefonszám: 06-1-269-0703
Fax: 06-1-474-7921
E-mail: pmbekelteto@pmkik.hu
Somogy Megyei Békéltető Testület
Cím: 7400 Kaposvár, Anna u.6.
Telefonszám: 06-82-501-026
Fax: 06-82-501-046
E-mail: skik@skik.hu
Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Békéltető Testület
Cím: 4400 Nyíregyháza, Széchenyi u. 2.
Telefonszám: 06-42-311-544
Fax: 06-42-311-750
E-mail: bekelteto@szabkam.hu
Tolna Megyei Békéltető Testület
Cím: 7100 Szekszárd, Arany J. u. 23-25. III. emelet
Telefonszám: 06-74-411-661
Fax: 06-74-411-456
E-mail: kamara@tmkik.hu
Vas Megyei Békéltető Testület
Cím: 9700 Szombathely, Honvéd tér 2.
Telefonszám: 06-94-312-356
Fax: 06-94-316-936
E-mail: vmkik@vmkik.hu
Veszprém Megyei Békéltető Testület
Cím: 8200 Veszprém, Radnóti tér 1. földszint 116.
Telefonszám: 06-88-429-008
Fax: 06-88-412-150
E-mail: bekelteto@veszpremikamara.hu
Zala Megyei Békéltető Testület
Cím: 8900 Zalaegerszeg, Petőfi u. 24.
Telefonszám: 06-92-550-513
Fax: 06-92-550-525
E-mail: zmbekelteto@zmkik.hu